У столиці вважають, що реформування освітньої галузі потрібно починати з дитячих садків. І під час проведення І Київського форуму «Інноваційний простір дошкільної освіти столиці» можна було переконатися: працівники дошкілля мають хист до творчого втілення педагогічних ідей. Сьогоднішнє зібрання – це не якийсь модний захід, а початок системної роботи, – стверджує голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. – Це – спроба підтримати інновації. І не просто на словах, а відзнаками й преміями. Я вважаю, якщо влада є зацікавленою в розвитку будь-якої справи, то треба мотивувати. Нам потрібні такі люди і такі колективи, які зможуть побачити особистість у дитині, даватимуть їй можливість реалізувати таланти і здібності. Про креативність столичних дошкільних працівників можуть свідчити результати міського конкурсу «Пізнавальна діяльність дітей п’ятирічного віку в розвивальному середовищі». Переможців нагороджували за значущий творчий доробок – наприклад, за системний підхід в організації пошуково-дослідницької діяльності дітей, розробку оригінальних дидактичних посібників для пізнавальної діяльності дошкільників, організацію пізнавальної діяльності дітей через інноваційний зміст субсфери «Природа космосу». – Для участі в конкурсі потрібно було подати теоретичний матеріал: опис досвіду своєї роботи за певними критеріями і провести відкрите заняття з дітками, – розповідає Галина Яковчук, психолог ДНЗ № 518 Подільського району. – Я, наприклад, давала відкрите заняття з елементами ейдетики – це методика, що використовується для розвитку пам’яті, уяви, фантазії. Ми з дітками винаходили «рецепт» гарного настрою: розглядали картину, де зображена дівчинка, яка вперше прийшла до дитячого садка. Вона засмучена і боїться. Як можна її розрадити? І діти висували свої версії: можна заспівати, затанцювати. Ми вигадували рухи для колективного таночка і запам’ятовували їх, пов’язуючи інформацію з певною іграшкою. Начальник Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації Віра Горюнова впевнена, що інновації в дошкільній освіті повинні розвиватися. – Адже наші заклади – це не камери схову, куди батьки вранці здають дітей, а ввечері забирають, – каже Віра Зіновіївна. – Батьки повинні бачити, що сучасні вимоги суспільства є високими, і дошкілля їх повністю задовольняє. Перед учасниками також виступила начальник відділу дошкільної та початкової освіти Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту Тамара Панасюк. – Хочу зупинитися на інноваційних документах чи проектах, що останнім часом розробляє міністерство, – сказала Тамара Вікторівна. – Цьогоріч затверджено нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. В розробці цього проекту брали участь не тільки науковці, а й практичні працівники галузі. Я вважаю, що нова редакція буде приємною для практиків, вихователів. Думаю, працювати стане легше. Максим КОРОДЕНКО, «Освіта України» № 28 |