Важливим засобом формування системи бібліотечно-бібліографічних знань
школярів є бібліотечно-бібліографічні уроки.
Система бібліотечно-бібліографічних
уроків підпорядкована формуванню у школярів свідомого і зацікавленого ставлення до книги, потребі в системному
читанні, виробленні навичок самостійного вибору книг для читання та їхнього
пошуку в бібліотеці, вмінь правильно читати книгу, науково-пізнавальну і
науково-популярну, критичну літературу, користуватись довідниками, періодичними
виданнями, застосовувати у здобуті знань та вмінь щодо оволодіння основами
наук, громадської роботи, самоосвіти й самовиховання, виховання активного
читача та популяризатора книги і бібліотеки.
Мета вивчення основ бібліографії в школі полягає пердусім у тому, щоб учень сам дійшов
висновку: жоден вид діяльності за сучасних умов не можливий без постійного
добування інформації, а це завжди пов’язано з пошуками глибоких знань зі
спеціальних джерел.
У навчально-виховному процесі на бібліотечно-бібліографічних уроках мають
бути нерозривність виховних та освітніх завдань, опора на особистий життєвий і
читацький досвід учнів, диференціація навчальної роботи учнів на основі
врахування їхніх індивідуальних інтересів і рівня читацької підготовки.
Навички самостійної роботи з каталогами і картотеками, набуті в дитячому та
підлітковому віці, допоможуть у майбутньому значно швидше і легше засвоїти
довідково-бібліографічний апарат шкільної бібліотеки та бібліотек інших видів.
Результативність роботи щодо формування бібліотечно-бібліографічної
грамотності школярів залежить від тісного контакту школи й бібліотеки, педагогічного
колективу та бібліотеки, вдало скомпонованої системи виховання
бібліотечно-бібліографічної культури.