Знайдіть нас у Google+
|
Проект "Школа сприяння здоров'ю. Творимо здоров'я душі і тіла"
І. Назва проекту: «Школа сприяння здоров'ю. Творимо здоров'я душі і тіла»
ІІ. Учасники проекту: педагогічний та учнівський колектив школи № 1
ІІІ. База реалізації: Гайсинська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1, вул. Перемоги, 2а, тел. (04334) 2-50-26, e-mail oneschoolgaisyn@i.ua
ІV. Керівник проекту: Гридзь Сергій Мусійович – директор школи V. Консультанти: заступник директора школи з навчально-методичної Ткачук Надія Михайлівна,
заступник директора школи з виховної роботи Пастернак Галина Володимирівна.
VІ. Склад творчої групи: Остапенко Наталія Михайлівна – педагог-організатор, Шокун Леся Олексіївна – учитель фізичної культури, Демидась Віра Юріївна – психолог школи, Іщук Анатолій Миколайович – учитель ОБЖ, Канишина Лариса Миколаївна – медичний працівник школи.
VІІ. Мета проекту: Формування здоров’я дітей, повноцінний розвиток їхнього організму, створення умов розвиваючого предметного рухового середовища, впровадження в навчальний процес здоров’язберігаючих технологій для досягнення позитивних змін у стані здоров’я школярів.
VІІІ. Завдання проекту:
- Відстеження санітарно-гігієнічних умов школи;
- Гігієнічне нормування навчального навантаження, обсягу домашніх завдань і режиму дня;
- Освоєння педагогами нових методів діяльності в процесі навчання, використання технологій уроку, що зберігають здоров’я учнів;
- Планомірна організація повноцінного збалансованого харчування учнів з урахуваннями особливостей стану їхнього здоров’я;
- Розвиток психолого-медико-педагогічної служби школи для своєчасної профілактики психологічного і фізіологічного стану підлітків;
- Залучення системи гурткової, позакласної і позашкільної роботи до формування здорового способу життя учнів;
- Участь в узагальненні досвіду шляхом ознайомлення з роботою Шкіл Здоров’я, відвідування науково-практичних конференцій, семінарів, лекцій по даній проблемі;
- Послідовне формування культури здоров'я;
- Демократизація стосунків суб'єктів навчально-виховного процесу;
ІX. Очікувані результати:
- Підвищення функціональних можливостей організму учнів.
- Ріст рівня фізичного розвитку і фізичної підготовленості школяра
- Підвищення пріоритету здорового способу життя
- Підвищення мотивації до рухової діяльності, здорового способу життя.
- Підвищення рівня самостійності й активності школярів у рухливій діяльності
- Підвищення професійної компетенції і зацікавленості педагогів у збереженні і зміцненні здоров’я школярів
- Підтримка батьками діяльності школи з виховання здорових дітей
У ході здоров'язберігаючого навчального процесу формується і розвивається особистість:
- із стійкою мотивацією на здоровий спосіб життя;
- духовно багата;
- соціально адаптована;
- озброєна чіткими знаннями про правила здорового харчування;
- здатна зберегти здоров'я в екстремальних ситуаціях;
- яка прагне фізичної досконалості;
- здатна надавати невідкладну допомогу в різних ситуаціях;
- яка вміє регламентувати період праці і відпочинку.
X. Основні принципи побудови проекту:
- Підтримка інтересу і пізнавальної активності.
- Облік пізнавальної активності в руховій діяльності.
- Єдність фізичного і психічного розвитку.
- Наочність
- Принцип безперервності фізичного виховання й утворення особистості на всіх етапах життєдіяльності.
- Принцип диференційованого підходу до організації заходів щодо розвитку фізичної культури.
- Облік віково-статевих особливостей учнів у змісті навчального матеріалу.
Здорова дитина – запорука здорової нації. Усі ми хочемо бачити дитину розумною, сильною, здоровою. Але на жаль, статистика стану здоров’я школярів сьогодні досить не втішна. За даними МОЗ України, 90% усіх підлітків мають відхилення в загальному стані здоров’я, з них 20 % мають по два та більше захворювань. Проблема здоров’я дітей нині стоїть настільки гостро, що ми повинні поставити запитання: що для нас важливіше – фізичне здоров’я дітей чи освіченість? Навчальні навантаження зараз нелегкі. Діти засвоюють великий обсяг інформації. За різними джерелами, тільки 5 – 10% випускників шкіл закінчують школу здоровими .
Головними вадами 21 століття стає накопичення негативних емоцій без фізичного розвантаження, переїдання і гіподинамія. Педагогічний колектив занепокоєний стрімким погіршенням стану фізичного та розумового розвитку дітей, недостатньою культурою здоров’я молодого покоління, бо здоров’я – це не тільки відсутність захворювань або фізичних дефектів, але й повне фізичне, духовне і соціальне благополуччя. Ослаблені діти не мають такого благополуччя. Вони відчувають дискомфорт на уроках, в позакласній роботі, навіть під час розваг з однолітками. Саме це привело колектив СЗШ І-ІІІ ступенів № 1 м. Гайсин до переосмислення своєї діяльності й необхідності розробки програми подальшого розвитку.
XІІ. Етапи реалізації проекту «Школа сприяння здоров’ю»: І етап – розробка програми «Школа сприяння здоров’ю»
- Вивчення досвіду роботи інших закладів, які працюють в аналогічному напрямку
- Вивчення нормативно-правових документів
- Вивчення науково-методичної літератури
- Практика педагогів з даної проблеми
- Аналіз стану матеріально-технічної бази
- Визначення завдань програми «Школа сприяння здоров’ю»
- Обговорення необхідності створення умов здоров’язберігаючого навчання на педрадах
ІІ етап – проектно-даігностичний
- Створення моніторингової групи та проведення моніторингу: стану здоров’я учасників програми, навколишнього середовища, впливу середовища на здоров’я учнів
- Анкетування учнів, батьків, педагогів
- Обговорення проблеми та проекту «Школа сприяння здоров’ю» на батьківських зборах
- Створювання творчої групи, координаційної ради
- Розробка плану-заходів програми
- Створювання моделі «Школа сприяння здоров’ю»
- Реалізація програми «Школа сприяння здоров'ю»
- Внесення змін до навчального плану
- Вдосконалення нових форм та методів роботи
- Вдосконалення роботи «Школи педагогічних знань для батьків»
- Співпраця з медичними установами та громадськими організаціями
- Створення організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та інших умов реалізації програми
- Забезпечення кадрами, посилення медичного контролю та медичного обслуговування учнів
- Моніторинг реалізації програми «Школа сприяння здоров’ю».
- Створення банку здоров’язберігаючих технологій.
- Виявлення та усунення недоліків, допущених під час роботи.
- Відслідкування результативності проекту за 5 складовими здоров’я : фізичне, інтелектуальне, духовне, соціальне та емоційне.
- Підготовка діагностико-аналітичних матеріалів за підсумками роботи.
- Проектування перспектив, шляхів та способів подальшого розвитку.
|
Календар
« Травень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|