Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при викладанні навчальних предметів. Але необхідність розвитку у школярів уміння безперервної самоосвіти на всьому протязі життя змушує переглянути технології, які застосовуються в освітньому процесі і вибрати з них, в першу чергу ті, які:
Нова концепція освіти передбачає перетворення учня з пасивного слухача на активного учасника освітнього процесу
І саме інтерактивна технології сприяють цьому, як ніякі інші. Інтерактивні методи навчання дають можливість викладачеві візуалізувати процес засвоєння навчального матеріалу. Важливою відмінністю мультимедіа технології oт будь-якої іншої технології є інтеграція в одному програмному продукті різноманітних видів інформації, як традиційних - текст, таблиці, ілюстрації, так і тих, що активно розвиваються: мова, музика, анімація. Дуже важливим аспектом тут є паралельна передача аудіо та візуальної інформації. Ця технологія реалізує новий рівень інтерактивного спілкування людини і комп'ютера, де користувач може переходити від одного об'єкта до іншого, організовувати режим запитань і відповідей.
Багато спільного з мультимедіа мають гіпермедіатехнологіі, але відрізняються нелінійною організацією інформації. Надають зручні можливості роботи з текстом за рахунок виділення в них ключових об'єктів: слова, фрази, зображення і організації перехресних посилань між ними (користувач може запросити уточнення термінів і визначень за допомогою одного кліка). Одночасний вплив на два найважливіших органу сприйняття дозволяють досягти набагато більшого ефекту: за даними досліджень людина запам'ятовує 20% почутого і 30% побаченого, і більше 50% того, що він бачить і чує одночасно.
Можливості інтерактивних технологій
Наявність зворотного зв'язку, обумовленого використанням інтерактивних технологій у процесі навчання, дозволяє викладачеві для кожного з учнів організувати індивідуальні, унікальні траєкторії навчання. А рівень репродуктивних умінь учнів при такому навчанні легко перевіряється сучасними системами тестування, повністю автоматизуючи цей процес.
Реалізується також можливість створення і використання інтерактивних завдань при вивченні кожного з навчальних розділів. Причому при вивченні різних предметів інтерактивні завдання можуть бути засновані на різних технологіях:
Особливістю впровадження навчання з використанням інтерактивних технологій є обов'язкова, детальна розробка навчального курсу з включенням всіх необхідних складових. Також обов'язковим є створення детальної бази даних по зберіганню та обробці інформації про кількість пройдених кожним учнем розділів курсу, про рівень проходження ним тестових і перевірочних завдань.
Роль викладача
Використання в навчальному процесі інтерактивних технологій трансформує і роль викладача. Він стає менеджером навчального процесу, надаючи адресну допомогу в разі потреби. У той же час у викладача зростає кількість часу для активного спілкування з учнями в ході навчального процесу, проведення індивідуальних консультацій, для контролю за успішністю навчання. Впровадження інтерактивних технологій в навчальний процес допускає реалізацію групових форм навчання, що дають вміння роботи в команді, роботи в колективі, важливих для подальшої професійної реалізації учнів.